၀ိနည္းပိဋကတ္လာ ပညတ္ေတာ္မူခ်က္ႏွင္႔ အျဖစ္အပ်က္အလုံးစုံကုိ
ထုတ္ျပပါမည္။
တစ္ရံေရာအခါ တစ္ဥိးေသာ အမ်ဳိးသည္ ယဥ္းအနာ`အဟိ၀ါတက ေရာဂါ´ ျဖင္႔ ေသေလ၏။
ထုိအမ်ဳိး၌ သားအဖႏွစ္ေယာက္တုိ႔သည္သာလွ်င္ ၾကြင္းက်န္ကုန္၏။ ထုိသူတုိ႔သည္ ရဟန္းတုိ႔၏ အထံ၌
ရဟန္းျပဳ၍ အတူတကြ ဆြမ္းခံလွည္႔လည္ၾကကုန္၏။
ထုိအခါ အဖအား ဆြမ္းလွဴသည္ရွိေသာ္ သူငယ္သည္ ေျပးလာ၍
`ဖခင္ ကၽြန္ေတာ္႔အားလည္း ေပးပါေလာ႔၊ ဖခင္ ကၽြန္ေတာ္႔အားလည္း ေပးပါေလာ႔` ဟုဆုိ၏။
လူတုိ႔သည္ `သာကီ၀င္မင္းသာ ဘုရားအႏြယ္ေတာ္ျဖစ္ေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ မျမတ္ေသာ အက်င္႔ကုိ က်င္႔ကုန္၏။
ဤသူငယ္သည္ကား ရဟန္းမိန္းမမွ ေမြးဖြား၏` ဟု ကဲ႔ရဲ႕ ကုန္၏။ရွဳတ္ခ်ကုန္၏။ အျပစ္ျပ ေျပာဆုိၾကကုန္၏။
ရဟန္းတုိ႔သည္ ကဲ႔ကဲ႔ ရွဳံ႔ခ် အျပစ္ေျပာၾကေသာ ထုိလူတုိ႔၏ စကားကုိ ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။
ထုိအခါ ဘုရားရွင္က ရဟန္းတို႔ အသက္ ၁၅ ႏွစ္မျပည့္ေသးေသာ သူငယ္အား ရွင္မျပဳအပ္ ။
ရွင္ျပဳေသာ ရဟန္းအား ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ေစဟု ပညတ္ေတာ္မူ၏ ။
ထုိအခါ၌ သဒၶါတရားရွိ၍ ၾကည္ညဳိတတ္ေသာ အရွင္အာနႏၵာ၏ အလုပ္အေကၽြး အမ်ဳိးသည္
ယဥ္းအနာ`အဟိ၀ါတက ေရာဂါ´ ျဖင္႔ ေသေလေသာ္ သူငယ္ႏွစ္ေယာက္တုိ႔သာ ၾကြင္းက်န္ကုန္၏။
ထုိသူငယ္တုိ႔သည္ ေရွးအေလ႔အက်က္အားျဖင္႔ ရဟန္းတုိ႔ကုိ ျမင္ေသာအခါ ေျပးလာသည္ရွိေသာ္
ရဟန္းတုိ႔သည္ ေမာင္းမဲဤႏွင္ထုတ္ၾကကုန္ေသာအခါ ထုိသူငယ္တုိ႔သည္ ငုိေၾကြးၾကကုန္၏။
ထုိအခါ အရွင္အရွင္အာနႏၵာအား `ျမတ္စြာဘုရားသည္ အသက္ ၁၅ ႏွစ္မျပည့္ေသးေသာ သူငယ္အား ရွင္မျပဳအပ္ ။
ရွင္ျပဳေသာ ရဟန္းအား ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ေစဟု ပညတ္ေတာ္မူ၏။ ဤသူငယ္တုိ႔သည္ ၁၅ ႏွစ္မျပည္႔ေသးကုန္၊
အဘယ္သုိ႔ေသာ အေၾကာင္းျဖင္႔ ဤသူငယ္တုိ႔သည္ မပ်က္စီးကုန္ရာပါအံ႔နည္း` ဟု အၾကံျဖစ္ေတာ္မူ၏။
ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားေတာ္မူ၏
ဘုရားရွင္က ျပန္လည္မိန္႔ဆုိသည္မွာ
ခ်စ္သားအာနႏၵာ ထုိရွင္ျပဳခ်င္ၾကေသာကေလးတုိ႔သည္
က်ီးတုိ႔ ေခ်ာက္လန္႔ႏုိင္ပါ၏လားလုိ႔ ေမးေတာ္မူ၏
ထုိအခါ က်ီးတုိ႔ကုိ ေခ်ာက္လန္႔ျခင္း၌ စြမ္းႏုိင္ၾကပါသည္ဟု
ေျဖေလေသာ္ ထုိသုိ႔ျဖစ္လွ်င္
အသက္ ၁၅ ႏွစ္မျပည္႔ေသးေသာ္လည္း က်ီးတုိ႔ကုိ ေခ်ာက္လန္႔ျခင္း၌ စြမ္းႏုိင္ၾကပါက ရွင္ျပဳေပးျခင္းကုိ ခြင္႔ျပဳ၏။
ရွင္သာမေဏ ျပဳေပးႏုိင္၏
ရွင္ျပဳျခင္းငွာ ခြင္႔ျပဳ၏` ဟု ဘုရားရွင္းမိန္႔ေတာ္မူ၏။
အထက္ပါ ပညတ္ခ်က္မ်ားကုိ ၾကည္႔လွ်င္
အသက္ ၁၅ ႏွစ္မျပည္႔လွ်င္ ရွင္မျပဳအပ္ဟူေသာ ပညတ္ခ်က္သည္ မူလပညတ္ခ်က္ျဖစ္၏။
အသက္ ၁၅ ႏွစ္မျပည္႔ေသးေသာ္လည္း က်ီးတုိ႔ကုိ ေခ်ာက္လန္႔ျခင္း၌ စြမ္းႏုိင္ၾကပါက ရွင္ျပဳေပးႏုိင္၏` ဟူေသာ
ထုိပညတ္ခ်က္သည္ မူလပညတ္ကုိ ပယ္ဖ်က္ေပးရာလည္း ေရာက္ပါသည္
သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ ယခုေခတ္တြင္ အသက္ ၁၅ ႏွစ္မျပည္႔ေသးေသာ္လည္း
ရွင္ျပဳေပးျခင္းသည္ အျပစ္အားျဖင္႔ တစုံတရာမျဖစ္ေပ။
သုိ႔ရာတြင္ မူလ ပညတ္ေတာ္မူအပ္ေသာ အသက္ ၁၅ ႏွစ္အရြယ္သည္
အထက္ပါကဲ႔သုိ႔ အခက္ခဲရွိမွသာ အသက္ ၁၅ ႏွစ္မျပည္႔မီ ရွင္ျပဳလုိက္ ျပဳေပးသင္႔၏။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶ၀ါဒ က်မ္းဆရာ ဆက္လက္ျပဆုိအပ္ေသာ ေအာက္ပါမွတ္ခ်က္မွာ မွန္ကန္
ေကာင္းမြန္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္မ်ား အေလးအနက္ထားဤ ျပဳသင္႔ေသာ အခ်က္ျဖစ္ေပသည္။
ဤပညတ္ေတာ္မူခ်က္မွာ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္လွေပသည္ ။ ရွင္သာမေဏအျဖစ္သည္
တတ္သိလိမၼာေသာ အရြယ္သို႔ ေရာက္ရွိျပီးျဖစ္သည့္ သူငယ္မ်ားအဖို႔သာလွ်င္ အက်ဳိးရွိသည္ ။
ယခုကာလ၌ မိဘမ်ားက ရွင္ျပဳေသာ သူငယ္မ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္ အသက္ငယ္ရြယ္ ဥာဏ္ႏု
နယ္ေသးေသာ သူမ်ား ျဖစ္ၾကရကား ဘာသာေရးဘက္၌ တစ္စံုတစ္ရာထူးျခားေျပာင္းလဲျခင္း
မရွိေခ် ။ သို႔ျဖစ္၍ ယခုေခတ္ လူငယ္မ်ားသည္ အားလံုးလိုလို ရွင္သာမေဏ ျဖစ္ခဲ့ၾကဖူးပါလ်က္ ဘာသာေရးအသိတရား ေခါင္းပါးေနၾက၏ ။ မိဘမ်ားသည္ မိမိတို႔ျပဳေသာေကာင္းမႈ
အတြက္ ႏွစ္သိမ့္ေက်နပ္ၾကေပမည္ ။ သို႔ရာတြင္ ကေလးကို ရွင္ျပဳျခင္းသည္ မိဘမ်ား၏
ေက်နပ္မႈ ၊ ကုသိုလ္ရမႈအတြက္ ျဖစ္ပါသေလာ ။ ကေလး၏ အက်ဳိးစီးပြား ၊ သာသနာေတာ္၏
အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ျဖစ္သင့္သည္ မဟုတ္ပါေလာ ဟု ေမးဖြယ္ရွိ၏ ။ (ဗုဒၶႏွင္႔ဗုဒၶ၀ါဒ၊ စာ-၅)
ဤေနရာတြင္ မိဘမ်ားဘက္ကသာ ျပင္ဆင္သင္႔သည္မဟုတ္ေသး။
ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္မ်ားဘက္ကလည္း ငယ္ရြယ္ႏုနယ္ေသးေသာ ကေလးသူငယ္မ်ားကုိ
ရွင္ျပဳေပးဖုိ႔ရာ လက္မခံသင္႔ေပ။
ယခုကာလ ရွင္ျပဳၾကေသာ သူငယ္အခ်ဳိ႔ကား သကၤန္းႏုိင္ဖုိ႔၊ သရဏဂုံ ပီသဖုိ႔ ေနေနသာသာ
မိခင္ႏုိ႔ပင္ မျပတတ္ေသး။
ညအိပ္လွ်င္ ဖခင္ျဖစ္သူက အတူလာအိပ္ေပးရ၏။
ဆြမ္းစားလွ်င္ ခြင္႔ေကၽြးရ၏။
ညညဆုိလွ်င္ ကေလးငုိသံ တညံညံႏွင္႔ အမွန္ပင္ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ေကာင္းလွ၏။
အရွင္၀ရသာမိ
(သီတဂူ ဗုဒၶတကၠသုိလ္-ရန္ကုန္)
www.sbaystudent.org
ဗုဒၶသာသနာကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးကုန္ေသာ စာရွဴသူ သူေတာ္ေကာင္း အမ်ဳိးေကာင္းသား သမီးတုိ႔သည္ ဤစာကုိ မိမိတုိ႔၏ နီးစပ္ရာ မိတ္ေဆြမ်ားသုိ႔
ျဖန္႔ေ၀၍ သာသနာျပဳႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳအပ္ပါသည္။
သက္သတ္လြတ္စားတာ ကုသုိလ္ ရပါသလား ဟု
ေမးလာခ႔ဲ႔လွ်င္ကား
သတၱ၀ါေတြကုိ သနားဂရုဏာထားေသာအားျဖင္႔
သနားၾကင္နာေသာအားျဖင္႔ သက္သတ္လြတ္စားတာဆုိလွ်င္
ကုသုိလ္ရပါသည္ဟု ေျဖရပါလိမ္႔မည္။
ထုိစိတ္ထားမ်ဳိးကုိ ေမြးႏုိင္လွ်င္ကား
သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ ခ်ီးက်ဴးထုိက္ပါသည္။
အမွန္ပင္ ေလးစားစရာလည္း ေကာင္းပါသည္။
တခ်ဳိ႔က က်န္းမာေရးေၾကာင္႔ အသားကုိစာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျပီး
သတ္သတ္လြတ္စားတာဟု အမ်ားအလည္၌ ဂုဏ္ယူ၀င္႔ၾကြားျပီး
အမ်ားကုိပါ သက္သတ္လြတ္စားဖုိ႔ တုိက္တြန္းမူ႔မ်ားရွိေနခဲ႔လွ်င္ကား
ထုိထုိသုိ႔ေသာ စကားတုိ႔၌ ေထာက္ခံမေပးႏုိင္ေခ်။
တခ်ဳိ႔က သက္သတ္လြတ္စားတယ္ဟုဆုိၾက၏
သုိ႔ေသာ္လည္း ဂ်ဳံျဖင္႔ လုပ္ထားေသာ
အသားတု ဟုဆုိအပ္ေသာ အရာတုိ႔ကုိ
စားၾက၏။
ဘယ္လုိစိတ္မ်ဳိးထားျပီး အသားတုကုိ စားၾကသလဲဟူမူကား
လူတုိ႔၏ စိတ္ကုိ မသိႏုိင္သျဖင္႔ ေသခ်ာတပ္အပ္မေျပာႏုိင္ပါ။
ဂ်ဳံျဖင္႔လုပ္ထားေသာ အသားတု ကုိ စားေနေသာ္ျငား
ထုိ အသားတု အေပၚ၌ ၾကက္သားအမွတ္ အသားငါးအမွတ္ျဖင္႔
စားေနလွ်င္ကား
ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ သက္သတ္လြတ္ကုိ စားေလ႔ရွိသူဟုကား မဆုိႏုိင္အပ္ဘူးလုိ႔
ထင္ေပ၏။
တခ်ဳိ႔က ဆုိၾကျပန္ေသး၏
သတ္သူႏွင္႔ စားသူ အျပစ္အတူတူဟု ေျပာၾကသူမ်ားလည္း
ေတြ႔ရတတ္ပါသည္။
ဤေနရာ၌ ပါဏာတိပါတကံ ေျမာက္ေသာတရားမ်ားကို ထုတ္ျပပါမည္။
၁။ အသက္ရွိသတၱ၀ါျဖစ္ျခင္း၊
၂။ သတၱ၀ါဟူေသာ အမွတ္လည္းရွိျခင္း။
၃။ ေသေစလုိေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊
၄။ သတ္အံေသာ လုံးလ ပေယာဂရွိျခင္း၊
၅။ လုံးလပေယာဂေၾကာင္႔ ေသျခင္း ဟူေသာ အဂၤါ (၅)ပါးႏွင္႔ ျပည္႔စုံလွ်င္
ပါဏာတိပါတကံထုိက္၏။
သူတပါးအသက္ကုိ ကုိယ္တုိင္မသတ္ေသာ္လည္း
၁။ သူတပါးကုိ ျပဳလုပ္ေစေသာကံ၊
၂။ သူတပါးတုိ႔ အလုိအေလ်ာက္သတ္ေနသည္ကုိ ႏွစ္သက္ေသာကံ၊
၃။ ပါဏာတိပါတႏွင္႔ ပါတ္သက္ျပီး ေလာကီအက်ဳိးစီးပြားတုိ႔ကုိ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆုိေသာကံ ဟူေသာ
ကံတုိ႔တြင္ တစ္ခုခုေသာ ဒုစရုိက္ကံကုိ ျပဳလုပ္မိပါက
ပါဏာတိပါတကံ ထုိက္၏။
သတ္သူႏွင္႔ စားသူ အျပစ္အတူတူပဲဟု
အယူအဆမ်ဳိးရွိခဲ႔မည္ဆုိလွ်င္ ထုိအယူအဆမ်ဳိးကုိ
မယူမိေစရန္ ေျဖရွင္းရအံ႔
စားသုံးသူသည္ ေစ်းမွ သတ္ျပီးသား၊ ေသျပီးသား၊ ပံ႔သုကူအသားကုိ ၀ယ္ယူစားသုံးျခင္း
ျဖစ္ျခင္းေၾကာင္႔
သတ္ရန္ ေစခုိင္းတုိက္တြန္းသူလဲ မဟုတ္၊
သတ္ေနသည္ကုိ ႏွစ္သက္သေဘာတူ ေက်နပ္အားရသူလည္းမဟုတ္၊
သတ္ရန္ခ်ီးမြမ္းစကား ေျပာၾကားေနသူလည္းမဟုတ္ေပ။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ စားသူႏွင္႔သတ္သူ အျပစ္မတူေပ။
စားသုံးသူ၌ အျပစ္လုံး၀မရွိေပ။
သတ္သူႏွင္႔ စားသူ အျပစ္အတူတူပဲဟု
အယူအဆမ်ဳိးရွိခဲ႔မည္ဆုိလွ်င္ ထုိအယူအဆမ်ဳိးကုိ ယူထားသူသည္
နိဂ႑(ဒိဌိ) တုိ႔ အယူ၀ါဒသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။
ရဟန္းေတြ သက္သတ္လြတ္ စားဖုိ႔ ဘုရားရွင္အား
ေဒ၀ဒတ္ကုိယ္တုိင္ တုိက္တြန္းခဲ႔ဘူး၏။
ဘုရားရွင္ကုိယ္တုိင္ ထုိစကားကုိ လက္မခံခဲ႔ေပ။
လွဴတန္းတဲ႔သူရွိရင္ (အသားၾကိးဆယ္မ်ဳိးမွ လြဲလွ်င္ )စားႏုိင္၏။
ဘုရာရွင္ ခြင္႔ျပဳခဲ႔ေပ၏။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ အသားငါးကုိ စားသုံးေနတာလဲ အကုသုိလ္မျဖစ္ေပ။
သက္သတ္လြတ္စားတာေရာ ကုသုိလ္ရလားလုိ႔ ေမးဖြယ္ရွိ၏
အေပၚမွာ ဆုိခဲတဲ႔အတုိင္း စိတ္ထားတတ္လွ်င္ ကုသုိလ္ရေပ၏။
အသားစားျခင္း၌ ေရွာင္လုိက ေရွာင္။
စားလုိက စားႏုိင္၏။
ထုိအေၾကာင္းအရာတုိ႔၏ အေပၚ၌ အက်ယ္ခ်ဲ႔၍ ဆုိဖြယ္ရာမရွိျပီ။
မ်က္ရည္မက်ခင္သိေစခ်င္ - ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ)
ဗုဒၶ၏ အယူ၀ါဒ ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္နည္း
အခါတစ္ပါး ျမတ္စြာဘုရား ေဒသစာရီ လွည့္လည္ေတာ္မူစဥ္ ေကသမုတၱိနိဂံုးရွိ ကာလာမအႏြယ္ အမ်ဳိးသားတို႕ ေနရာသို႕ ေရာက္ရွိခဲ့ ပါသည္။ ကာလာမ အမ်ဳိးအႏြယ္တို႕သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳၿပီး ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ စကားမ်ားကို ေျပာဆိုၿပီးေနာက္ ယခု ကဲ့သို႕ ေလွ်ာက္ထားၾကသည္။
" အရွင္ေဂါတမ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတို႕ ေနထိုင္ရာအရပ္သို႕ ေရာက္လာသမွ်ေသာ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ဟူသမွ် တို႕သည္ အခ်င္း ကာလာမ အႏြယ္တို႕ အယူ၀ါဒဟူသမွ်တို႕တြင္ ငါတို႕၏ အယူ၀ါဒသည္သာလွ်င္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည္ဟု ေဟာေျပာေလ့ ရွိၾကပါသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတို႕မွာ မည္သည့္ အယူ၀ါဒ အက်င့္အႀကံဟာ ေကာင္းေၾကာင္းကို မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနၾကပါသည္ ဘုရား " ဟု ေလွ်ာက္ထားၾကရာ ဘုရားရွင္က သူ၏ ၀ိဘဇၨ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားၿပီးမွ ယံုၾကည္ရေသာ ၀ါဒကို ယခုကဲ့သို႕ ရဲရဲေတာက္ ေဟာၾကားေတာ္မူ ပါသည္။
ဗုဒၶ၏ ၀ိဘဇၨတရားေတာ္
- အို . . အခ်င္း ကာလာမအႏြယ္တို႕၊ သင္တုိ႕သည္ အယူ၀ါဒ တစ္ခုကို တဆင့္ၾကားျဖင့္လည္း အမွန္လို႕ မယူၾကနဲ႕၊
- ေရွးအစဥ္အလာ စကားျဖစ္႐ံုနဲ႕လည္း အမွန္လို႕ မယူၾကနဲ႕၊
- ဤသို႕ ျဖစ္ဖူးသတဲ့ ဆိုသျဖင့္လည္း အမွန္လို႕ မယူၾကနဲ႕၊
- က်န္းဂန္ႏွင့္ ညီညြတ္သည္ ဆို႐ံုျဖင့္လည္း အမွန္လို႕ မယူၾကနဲ႕၊
- နည္းမွီ၍ ယူျခင္းမ်ဳိးျဖင့္လည္း အမွန္လို႕ မယူၾကနဲ႕၊
- အေၾကာင္းျခင္းအရာကို ရွာၾကံေထာက္ျပ ညီညြတ္သည္ ဆို႐ံုျဖင့္လည္း အမွန္လို႕ မယူၾကနဲ႕၊
- မိမိတို႕ ႀကံစည္ ႏွစ္သက္ လက္ခံထားေသာ အယူႏွင့္ ကိုက္ညီသည္ဆို႐ံုႏွင့္ အမွန္လို႕ မယူၾကနဲ႕၊
- လက္ခံထုိက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏စကား ျဖစ္႐ံုျဖင့္ အမွန္လို႕ မယူၾကနဲ႕၊
- မိမိတို႕ ေလးစားအပ္ေသာ ဆရာ၏ စကားျဖစ္႐ံုျဖင့္ အမွန္လို႕ မယူၾကနဲ႕၊
သင္တုိ႕သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ ဤတရားတို႕သည္ အကုသိုလ္တရားတို႕တည္း၊ ဤတရားတို႕သည္ အျပစ္ရွိေသာ တရားတို႕တည္း၊ ဤတရားတို႕သည္ ပညာရွိတို႕ ကဲ့ရဲ႕အပ္ေသာ တရားတို႕တည္း၊ ဤတရားတို႕ႏွင့္ ျပည့္စံုလွ်င္ ဤတရားတို႕ကို ေဆာက္တည္လွ်င္ အက်ဳိးမဲ့ျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္းငွာ ျဖစ္ကုန္၏ဟု သိၾကေသာအခါ ထိုတရားတို႕ကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊
ဤတရားတို႕သည္ ကုသိုလ္တရားတို႕တည္း၊ ဤတရားတို႕သည္ အျပစ္မရွိေသာ တရားတို႕တည္း၊ ဤတရားတို႕သည္ ပညာရွိတို႕ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ တရားတို႕တည္း၊ ဤတရားတို႕ႏွင့္ ျပည့္စံုလွ်င္၊ ဤတရားတို႕ကို ေဆာက္တည္လွ်င္ အက်ဳိးရွိျခင္းငွာ၊ ခ်မ္းသာျခင္းငွာ ျဖစ္၏ဟု သိၾကေသာအခါ ထိုတရားတို႕ကို ေဆာက္တည္ က်င့္သံုးၾကကုန္ေလာ့ ဟူ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
၀ါဒလြဲေၾကာင့္ ကိုယ္က်ဳိးနည္းခဲ့ၾကသူမ်ား
ေဖာ္ျပပါ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အယူ၀ါဒ ဆန္းစစ္ေဖ၀န္နည္းကို မသိခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ကမာၻႏွင့္အ၀န္း အစုလိုက္ အၿပံဳလိုက္ ဘာသာေရးဗန္းျပ သက္ေသမႈမ်ား မၾကခဏ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
၁၉၇၈ ခုႏွစ္က ဂိုင္ယာနာတြင္ ဂ်င္ဂ်ဳံးႏွင့္တကြ ေနာက္လိုက္ ကိုးရာေက်ာ္တို႕သည္ စည္ေပပါႀကီးမ်ားျဖင့္ အဆိပ္ရည္မ်ား ေဖ်ာ္ေသာက္ၿပီး မိမိကိုယ္ကိုမိမိ အဆံုးစီရင္လိုက္ၾကသည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္က ယခုအခ်ိန္ ေသျခင္းသည္ ျမင့္ျမတ္ၿပီး ထာ၀ရ ဘုရားသခင္ အလိုက် ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဟူ၍ပါ၏။
၂၂-၉-၁၉၈၅ ေန႕ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သီတင္းစာ၌ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံ၊ မနီလာၿမိဳ႕ ေတာင္ဘက္၊ မိုင္ေျခာက္ရာခန္႕ အကြာ ဒါဗိုျပည္နယ္၊ ၀ုမီတန္ေက်းရြာတြင္ လူမ်ဳိးစု အႀကီးအကဲတစ္ဦးက ဘုရားသခင္ကို ေတြ႕ရမည္ဟု ေျပာၿပီး လူေပါင္း ၇၀ ကို ပိုးသတ္ေဆး ခတ္ထားေသာ ယာဂုကို တိုက္ေကၽြးရာမွ အားလံုး ေသၾကရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
၁၉၉၃ ခုႏွစ္ခန္႕ကလည္း အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၊ တပ္ဆပ္ျပည္နယ္မွ ေဒးဗစ္ကိုရက္ရွ္ သည္လည္း ႀကီးမားေသာ ၿခံ၀န္းႀကီးတစ္ခုကို စစ္ဌာနခ်ဳပ္ႀကီး တစ္ခုကဲ့သို႕ လံုၿခံဳေအာင္စီမံၿပီး ဘာသာေရးဗန္းျပကာ ဆြဲေဆာင္သျဖင့္ မိန္းမ၊ ေယာက္်ား အေတာ္မ်ားမ်ား စုမိသည္။ ထိုဌာနခ်ဳပ္ထဲ ေရာက္လာေသာ အမ်ဳိးသမီးမွန္သမွ် သူႏွင့္လြတ္ကင္းသူ ခပ္ရွားရွားဟူ ပါ၏။
ေနာက္တဆင့္တက္ၿပီး လက္နက္မ်ားပါ စုေဆာင္းလာသျဖင့္ အေမရိကန္ လံုၿခံဳေရးအရာရွိမ်ားက စစ္ေဆးခြင့္ျပဳရန္ ေတာင္းေသာ္လည္း မရဘဲ ေဒးဗစ္ကိုရက္ရွ္တို႕ဘက္မွ စတင္ပစ္ခတ္သျဖင့္ လံုၿခံဳေရး အရာရွိမ်ားမွာ လက္နက္သံုးၿပီး အတင္း၀င္သိမ္း ၾကရေတာ့သည္။ ထိုအခါ သူ႕ကိုယ္သူ ေမတၱာရွင္၊ က႐ုဏာရွင္ ဟု ၀န္ခံထားေသာ ေဒးဗစ္ကိုရက္ရွက္က ဌာနခ်ဳပ္ႀကီးကို အလံုပိတ္ၿပီး မီးတင္႐ႈိ႕ကာ အထဲမွ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ထြက္မေျပးေစဘဲ မီးေလာင္ခံေသရန္ ေျပာၾကားပါသတတ္၊ မေနႏိုင္၍ ထြက္ေျပးသူမ်ားသာ အသက္ရွင္ၿပီး ေဒးဗစ္ကိုရက္ရွ္ အပါအ၀င္ ၈၅ ေယာက္တို႕မွာ မီးေလာင္ခံၿပီး ေသၾကရသည္။
၈-၁၀-၁၉၉၄ ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္လည္း ဘာသာေရး အယူမွားေၾကာင့္ အစုလိုက္ အၿပံဳလိုက္ ေသဆံုးရေသာ သတင္း တစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ရျပန္သည္။ ဆြစ္ဇာလန္ႏုိင္ငံတြင္ ဘာသာေရး အယူလြဲမႈေၾကာင့္ မီးေလာင္ကၽြမ္း ေသဆံုးသူမ်ား၏ အေလာင္း ၄၈ ေလာင္းကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း ေအပီက ေဖာ္ျပသည္။ ေသဆံုးသူမ်ားမွာ ခေရာ့အင္႐ိုစ္ ဘာသာေရးအသင္းမွ အသင္း၀င္ ၄၈ ဦး ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရၿပီး ေျမေအာက္ ဘုရားေက်ာင္းႏွင့္ အျခားအေဆာက္အအံုမ်ားအတြင္း အေလာင္းမ်ားကို ေတြ႕ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေသဆံုးသူမ်ား၏ ေခါင္းေဆာင္ လမ္းျပျဖစ္သူမွာ အသက္ ၄၆ ႏွစ္ရွိ ဆရာ၀န္ႏွင့္ ကေနဒါႏိုင္ငံ ကြီဘက္မွ ေအာ္ဒါေအာ့ဖ္ဆိုလာ ဘုရားေက်ာင္း ၀တ္အသင္း တည္ေထာင္သူ လပ္ဂ်ဴးနက္ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆသည္။ ၄င္းမွာ လက္နက္မႈျဖင့္ ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံသို႕ ယမန္ႏွစ္က တိမ္းေရွာင္လာသူ ျဖစ္သည္ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဤကဲ့သို႕ အျဖစ္ဆိုးမ်ားႏွင့္ ႀကံဳရျခင္း၏ အဓိက အေၾကာင္းဇာစ္ျမစ္ကား ယံုၾကည္၊ ၾကည္ညိဳမႈ သဒၶါမ်ား၍ ခြဲျခားေ၀ဖန္ပိုင္းျခားမႈ ပညာ နည္းေသာေၾကာင့္ပါတည္း။
မ်က္ရည္မက်ခင္ သိေစခ်င္ စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
0 comments:
Post a Comment