Thursday, July 12, 2012

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ နတ္ကုိးကြယ္မႈရွင္းတမ္း

ေဒါက္တာအရွင္ဓမၼံပီယ
အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာၿပဳ တကၠသိုလ္၊ရန္ကုန္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ နတ္ကုိးကြယ္မႈရွင္းတမ္း
(ဘာသာေရးဆိုင္ရာ သုေတသနစာတမ္းမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္)

၁။ ေၾကာက္၍ ကုိးကြယ္ၿခင္း
ကမၻာဦးကာလမွစ၍ ယေန႔ထက္တုိင္ေအာင္ လူသားမ်ားသည္ ကုိးကြယ္ရာတစ္ခုခုကုိ ရွာၾကံၿပီး ကိုးကြယ္ေနၾကၿခင္းသည္ အစဥ္အလာၾကီးတစ္ခုဟု ဆိုႏုိင္ပါသည္။ဥပမာ- ေပါက္ကြဲတတ္ေသာ မီးေတာင္ၾကီးနားမွာ ေနၾကေသာလူတုိ႔သည္ သဘာ၀အေလ်ာက္ မီးေတာင္ၾကီးေပါက္ကြဲၿပီး လူေတြ၊ တိရစၦာန္ေတြ ဒဏ္ရာေတြ ရၾက၊ေသေၾကပ်က္စီးၾကရတာမ်ိဳးေတါကို ေတြ႕ၿမင္ၾကရေသာအခါ ]]မီးေတာင္ေစာင့္ နတ္မင္းၾကီးသည္ ငါတို႔ကို စိတ္ဆိုးေလၿပီဟု အထင္ေရာက္ကာ မီးနတ္ၾကီးကုိ စတင္၍ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ပသခဲ့ၾကသည္။ ထုိနည္းတူစြာပင္ မုိးနတ္၊ေလနတ္၊ေတာေစာင့္နတ္၊ေတာင္ေစာင့္နတ္၊သစ္ပင္ေစ ာင့္နတ္ေတြကိုလည္း အေၾကာက္တရားကို အေၿခခံၿပီးကုိးကြယ္ ပူေဇာ္ပသခဲ့ၾကသည္။

အသိဥာဏ္နည္းပါးၿပီး အေၾကာက္တရား ၾကီးသူတုိ႔သည္ ဘယ္အရာမ်ိဳးကိုမဆို လြယ္လြယ္ႏွင့္ ကိုးကြယ္တတ္ၾကၿခင္းသည္ လူသားမ်ား၏ ဓမၼတာဟု ဆိုရေပမည္။ ကမၻာဦးကာလမွစ၍ ယေန႔ ထက္တုိင္ေအာင္ လူသားေတြ ဤကဲ့သို႔ေသာ ဓမၼတာသေဘာတရားေတြကုိ မလြန္ဆန္ႏိုင္ၾကၿခင္းသည္ အသိဥာဏ္နည္းပါးၿခင္း၊ ဆင္ၿခင္တံု ေၿမာ္ၿမင္တံုတရားမ်ား နည္းပါးၿခင္း စေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ၿဖစ္ႏုိင္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေကာင္းတစ္ေယာက္ အေနႏွင့္ ၿဖစ္သင့္သည္မွာ တစ္စံုတစ္ခုကုိ ကိုးကြယ္မွဳၿပဳေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ထိုအမွဳကို မၿပဳမီ ထုိအရာသည္ စစ္မွန္စြာ ကိုးကြယ္ထုိက္ေသာအရာၿဖစ္မၿဖစ္ သတိတရားၿဖင့္ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ၿပီးမွ ကိုးကြယ္သင့္ပါသည္။ အေၾကာက္တရားၿဖင့္ ကိုးကြယ္ေနၿခင္းမ်ိဳးသည္ ပညာအားနည္းသူတို႔၏ ဓေလ့ ဓမၼတာတစ္ခုသာၿဖစ္ေၾကာင္း သိႏုိင္သည္။ ထုိေၾကာင့္ အရာရာကုိ ဥာဏ္သတိႏွင့္ယွဥ္လွ်က္ စဥ္းစားႏုိင္ၾကၿခင္းသည္ ပညာရွိလကၡဏာဟု ဆိုႏိုင္သည္။

၂။ လာဘ္ကုိ ငဲ့၍ ကိုးကြယ္ၿခင္း
ေလာကီဘံု၌ ေပ်ာ္ေနၾကေသာ လူသားတုိ႔သည္ ကိုယ္က်ိဳး၊ ကိုယ့္စီးပြါးကိုသာ အေလးထားၿပီး ၾကည့္တတ္ၾကေသာ အတၲသမားေတြသာ မ်ားပါသည္။ကိုယ္က်ိဳး၊ ကိုယ္စီးပြါးသာ ၿဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ ဘာမဆို လုပ္ရဲၿခင္း၊ လုပ္ႏုိင္ၿခင္းတို႔သည္ အတၱရဲ႕အစြန္းထြက္ေနမွဳကို မီးေမာင္းထုိးၿပေနသကဲ့သုိ႔ ၿဖစ္သည္။ ကိုယ္ဘက္ကသာ အၿမတ္အစြန္း ရမည္ဆိုလွ်င္ စီးပြါးရွိ ရွိသလုိ၊ ပညာရွိ ရွိသလို၊ အာဏာရွိ ရွိသလို၊ ကိုယ္ပါ၀ါ၊ကိုယ့္အာဏာတုိ႔ကုိ အသံုးၿပဳလွ်က္ မလုပ္သင့္သည္မ်ားကိုလည္း လုပ္မိတတ္ၾကသည္။ ဥပမာ- ပုဏၰားတို႔၏ ယၾတာ၊ေဗဒင္ နည္းအရ ေဟာၾကား၊ေၿပာၾကားသည့္အတိုင္း ရွင္ဘုရင္ဆိုသူတို႔သည္ သူတို႔အသက္၊အိုးအိမ္၊ စည္းစိမ္ေတြအတြက္ လူေတြ၊ကြ်ဲေတြ၊ႏြားေတြ၊ဆင္ေတြ၊ၿမင္းေတြကုိသတ္ၿပီး ယဇ္နတ္ေတြကို ပူေဇာ္ ပသခဲ့ၾကသည္။ ေရွးေခတ္၊ေရွးအခါက ရွင္ဘုရင္ဆိုသူေတြ၏ အၿပဳအမူမ်ားကို ၿပန္လည္ သံုးသပ္ၾကည့္ၿခင္းအားၿဖင့္သိႏုိင္ပါသည္။

သံသရာဆိုသည့္ ၀ဲဂယက္ဲထဲမွ မလြတ္ႏုိင္ေအာင္ ရွိေနၾကေသးေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ မိုက္ရဲေသာ သတၱိသည္ အရိယာတို႔၏ အၿမင္နွင့္ၾကည့္လွ်င္ အံ့ၾသစရာ ၿဖစ္ေနသည္။အတၱႏွင့္ ၿပဳခဲ့ေသာ အမွားေတြအတြက္ ေပးဆပ္ရေသာ ဘ၀ေတြကလည္း ကမၻာေပါင္း အသေခ်ၤ၊ အတၱသံသရာၾကီးထဲမွာ အမွန္တရားေတြကို မၿမင္ႏုိင္ၾက၍ ေရွးကလူေတြလည္း အမွားေပါင္းမ်ားစြာကုိ ၿပဳခဲ့ၾကၿပီ။ ယခုေခတ္လူေတြလည္း အတၱၿဖင့္ ေဘာင္ခတ္ထားေသာ ဒီအမွားေတြကို မေက်ာ္လြန္ႏုိင္ေအာင္ဘဲ ရွိေနခဲ့ၾကၿပန္သည္။ ဥပမာ- ထမင္းကုိပင္ နပ္မွန္ေအာင္ မစားရရွာေသာ မိသားစုဘ၀ေလးကို ကရုဏာႏွလံုးသားၿဖင့္ ငဲ့ကြက္မွဳ မၿပဳနုိင္ၾက၍ အတၱၾကီးေသာ အရက္သမားသည္ ကိုၾကီးေက်ာ္ဟု ေခၚေနၾကသည့္ ေလထဲက နတ္မင္းၾကီးကို ၾကက္ေၾကာ္ေတြ၊ဘဲကင္ေတြ၊ထန္းေရ၊အရက္တို႔ႏွင့္ ပူေဇာ္ ပသၿပီး ထုိအရက္ေသစာတုိၿဖင့္ ေသာက္စား၊မူးယစ္ ေပ်ာ္ႏုိင္ၾကေသးသည့္ အၿဖစ္မ်ိဳးေတြသည္ အမူးသမားမ်ား၏ အတၱမ်ိဳးပင္ ၿဖစ္သည္။ တရားသေဘာႏွင့္ ယွဥ္ေတြးၾကည့္လွ်င္ေတာ့ ေၾကာက္စရာၾကီးပင္။

မလုပ္သင့္မလုပ္ထုိက္ေသာ အမွဳမ်ိဳးေတြကုိ ကိုယ့္အက်ိဳး၊ ကိုယ့္အတၱအတြက္ ၿပဳရဲၾကသည့္ သမိုင္းထဲက ရွင္ဘုရင္ေတြ၊ၿပည္သူၿပည္သားေတြ၏ လြဲမွားေသာ ကိုးကြယ္မွဳေတြသည္လည္း ဥာဏ္နွင့္ယွဥ္ၿပီး သံုးသပ္ဆင္ၿခင္ၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္ ပစၥဳပၸဳန္ သံသရာအတြက္ ေၾကာက္စရာၾကီးပင္ ၿဖစ္သည္။ ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ၿပီး စဥ္းစားသင့္သည္မွာ တစ္ဘ၀စာ ခ်မ္းသာမွဳမ်ိဳးထက္ တစ္သံသရာစာ ခ်မ္းသာမွဳမ်ိဳးကို ရေစႏုိင္ေသာ အၿပဳအမူမ်ိဳးေတြကို စဥ္းစားသင့္ၾကပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္၍ စဥ္းစားၿခင္းမ်ိဳးသည္ သူေတာ္ေကာင္းဓါတ္ခံရွိသူတို႔၏ အမူအက်င့္ပင္ ၿဖစ္သည္။

၃။ အားကိုးအားထားၿပဳလုိ၍ ကိုးကြယ္ၿခင္း
လူသားမ်ား စိတ္ေန၊စိတ္ထားသည္ ကုိယ္မစြမ္းလွ်င္ စြမ္းႏုိင္ေသာ သူရဲေကာင္းကုိ အားကိုးခ်င္ၾကသည္။ ဤစိတ္မ်ိဳးေတြသည္ ၿမန္မာၿပည္သူတို႔မွာ အေလ့အက်င့္ၾကီးတစ္ခုလုိ ၿဖစ္ေနသည္။ ကိုယ့္အစြမ္းကို ကုိယ္အားမကုိးလုိၿခင္း သို႔ အားမကုိးတတ္ၿခင္းသည္ လူသားတစ္ေယာက္၏ ဘ၀တိုးတက္ေရးအခြင့္အလမ္းကို ကုိယ္တိုင္ပင္ ဖ်က္ဆီးသည္ႏွင့္ တူေနသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးရွိသူမ်ားသည္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိထက္ သူတစ္ပါးကိုသာ အားကုိးလိုေသာ စိတ္ေတြ မ်ားေနတတ္ၾကသည္။ လူထဲကစြမ္းလွ်င္ စြမ္း၊ လူထဲကမစြမ္းလွ်င္ စြမ္းႏုိင္မည္ထင္သည့္ နတ္ေဒ၀ါမ်ားကို အားကုိးတၾကီးႏွင့္ ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ပသမွဳမ်ိဳး ၿဖစ္သည္။ ေမာင္တင့္တယ္ကုိ ခြန္အားဗလၾကီးမားေသာ အားကိုး အားထားၿပဳေလာက္ေသာ သူရဲေကာင္းၾကီး တစ္ေယာက္ရယ္လို႔ ထုိေခတ္ထိုအခါက ၿမန္မာတို႔ ယူဆထားခဲ့ၾကသည္။

ဤကဲ့သုိ႔ေသာ အေၿခအေနမ်ားေၾကာင့္ တေကာင္းဘုရင္သည္ ေမာင္တင့္တယ္ကုိ စိုးရိမ္စိတ္ႏွင့္ မတရားသတ္ၿဖတ္ခဲ့သည္။ ဤမတရားလုပ္ရပ္အတြက္ ေမာင္တင့္တယ္အေပၚမွာ ေမတၲာစိတ္ေတြ၊ သနားၾကင္နာစိတ္ေတြ သက္၀င္ေနၾကေသာ ၿပည္သူမ်ားသည္ ေမာင္တင့္တယ္ကုိ အားကိုး အားထား ၿပဳလိုၾကေသာေၾကာင့္ အစိမ္းေသ ေသသြားေသာ ေမာင္တင့္တယ္ကုိ နတ္ၿဖစ္သြားသည္ဟု ယူဆလိုက္ၾကသည္။ နတ္ဘ၀မွာလည္း အစြမ္းသတၲိေတြ၊ တန္္ခိုးအာႏုေဘာ္ေတြနွင့္ ၿပည့္စံုေသာ နတ္မင္းၾကီးတစ္ပါး ၿဖစ္မွာပဲဟု ယူဆလိုက္ၾကၿပီး ေမာင္တင့္တယ္ကုိ အားကိုး အားထားရာအေနႏွင့္ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ပသခဲ့ၾကသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေမာင္တင့္တယ္တို႔ နတ္ေမာင္ႏွမသည္ ပုဂံကုိ ေရာက္လာၿပီး ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ ၿပည္သူမ်ားကပါ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ပသခဲ့ၾက၍ တစ္ႏုိင္ငံလံုး၏ အားကိုးအားထားၿပဳရာ ..မင္းမဟာဂီရိ…ဘြဲ႔ခံ အိမ္တြင္းနတ္ၾကီး ၿဖစ္လာခဲ့သည္။

ဤေနရာ၌ ဥာဏ္ သတိယွဥ္ၿပီး စဥ္းစားသင့္ေသာအခ်က္မွာ ေမာင္တင့္တယ္တုိ႔ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္စလံုး ေသဆံုးစဥ္အခါက တကယ္ပဲ နတ္ၿဖစ္သြားတယ္၊ မၿဖစ္သြားဘူး ဆုိသည္ကုိ မည္သူမွ် တိတိက်က် မသိရၿခင္းပင္ ၿဖစ္သည္။ တကယ္ပင္ နတ္စိမ္းမ်ား ၿဖစ္သည္ထားဦး၊ သခၤါရနယ္ပယ္အတြင္းမွာ ရွိၾကသည့္ သတၲ၀ါတိုင္းသည္ တန္ခိုးရွင္ၾကီးပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ နတ္စိမ္းၾကီးပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ေသတတ္သည့္ သခၤါရသေဘာတရားကုိ မလြန္ဆန္ႏုိင္ၿခင္း ကိစၥပင္ ၿဖစ္သည္။ၿဖစ္ႏုိင္ေၿခရွိသည္မွာ နတ္သက္ေၾကြ၍ သုိ႔မဟုတ္ တေစၦသက္ေၾကြ၍ ဘ၀သစ္ တစ္ခုခုဆီသို႔ ေရာက္ေကာင္းေရာက္ေနႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဥာဏ္ သတိ မယွဥ္ႏိုင္ၾကေသးေသာ သူေတြအတြက္ေတာ့ ယံုၾကည္မွားတစ္ခုကို စြန္လြတ္နုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ရာတြင္ တစ္စံုတစ္ခုကို အားကိုးအားထား မၿပဳခင္မွာ ဥာဏ္ႏွင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ၾကည့္သင့္ပါသည္။ စဥ္းစားဆင္ၿခင္သင့္ပါသည္။ စဥ္စားဆင္ၿခင္ၿခင္းသည္ အသိဥာဏ္ရွိသူတို႔၏ ဓမၼတာသေဘာတစ္ခုပင္ ၿဖစ္သည္။

၄။ မိရိုးဖလာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကုိ မစြန္႔ပယ္၀႔ံ၍ ကုိးကြယ္ၿခင္း။
ၿမန္မာစကားပံုမွာ ေရွးထုံးကုိလည္း မပယ္ႏွင့္၊ေစ်းသံုးကုိလည္း မလြယ္ႏွင့္ ဆုိသည့္ဆိုရိုးစကားသည္ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ား၌ အေၾကာင္း၊အက်ိဳး မဆီေလ်ာ္ေတာ့ေသာ ေရွးထံုးစကားမ်ားသာ ၿဖစ္သည္။ ထုိေရွးထံုးစကားမ်ားေၾကာင့္ ေခတ္အခါအားေလွ်ာ္စြာ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလြဲဖို႔အတြက္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလြဲလိုသူမ်ား၏ စိတ္ဓါတ္ကုိ အားအင္ခ်ည့္နဲ႔ေစသည္။ ကိုးကြယ္မွဳဆိုင္ရာႏွင့္ ပက္သက္လာလွ်င္ လူအမ်ားသည္ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ေရာက္ေနတတ္ၾကပါသည္။ ဥပမာ-နတ္ကုိ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ပသေနသူတစ္ေယာက္သည္ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ၿပဳေနၾကၿဖစ္ေသာ ပူေဇာ္ပသမွဳမ်ားကို တစ္ခါတေလမ်ား ပ်က္ကြက္သြားခဲ့ရသည္ဆုိလွ်င္ ငါ့ကုိ နတ္ေတြ စိတ္ဆုိးေတာ့မွာပဲ၊ ငါ့ကုိ နတ္ေတြ အမ်က္ထြက္ေတာ့မွာပဲ၊ ငါ့ကုိ နတ္ေတြ ဖမ္းစားေတာ့မွာပဲလုိ႔ ထုိသူမွာ စိတ္တထင့္ထင့္ ၿဖစ္ေနတတ္သည္။ ၄င္းဥပါဒါန္အစြဲမ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ရုတ္တရက္ဆုိသလုိ တစ္စံုတစ္ရာ ၿဖစ္လာခဲ့လွ်င္လည္း ဥပမာ-ဖ်ားနာေရာဂါမ်ိဳးတို႔၊မေတာ္တဆ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတာမ်ိဳးတုိ႔ ၿဖစ္လာခဲ့ၿပီဆုိလွ်င္ ၿဖစ္ခ်ိန္တန္လို႔ ၿဖစ္ရတာပဲလို႔ မယူဆႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ ငါကုိေတာ့ နတ္ကုိင္ၿပီလုိ႔ ယူူဆသြားတတ္ၾကပါသည္။ ဤေနရာတြင္ နတ္ေတြကို မယံုၾကည္၊မကုိးကြယ္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးၿဖစ္ေနခ့ဲမည္ဆိုလွ်င္ နတ္ေတြကို ယံုၾကည္ကုိးကြယ္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ၀ိုင္းၿပီး (အခမဲ့) ေစာင့္ၾကည့္ေနတတ္ၾကၿပန္သည္။ အေသြးႏွင့္ အသားႏွင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ လူသားမ်ားေပမို႔ အၿခားအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ (မိုးမိၿခင္း၊အေအးမိၿခင္း၊စသည့္ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္) ဖ်ားနာၿခင္း၊နွာေစးၿခင္း၊ထိခိုက္ဒါဏ္ရာရၿခင္း စေသာ မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ရာ အာရံုမ်ိဳးတစ္ခုခု ၿဖစ္လာခဲ့ၿပီဆိုလွ်င္ ခုနက ေစာင့္ၾကည့္ေနေသာ သူမ်ားသည္ ဒါနတ္ဖမ္းစားလုိ႔ ၿဖစ္ရတာပဲဟု ယူဆလုိက္ၾကေတာ့သည္။ အသိဥာဏ္နည္းရွာၾကေသာ လူေတြသည္ တကယ္ပင္ နတ္္ေတြႏွင့္ အလုပ္ေတြ ရွဳပ္ေနၾကသည္။ ဤဥပါဒါန္အစြဲေတြေၾကာင့္ မမွားသင့္ေသာ အမွားမ်ိဳးေတြကုိ ၿပဳလုပ္ေနတတ္ၾကၿပီး အမွားသံသရာေတြ လည္ေနရွာၾကသည္။ လူေတြကုိ တရားႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနၾကေသာ အထပ္နတ္ဘံုမ်ားမွ နတ္ေကာင္း နတ္ၿမတ္တို႔သည္ပင္ လူေတြ၏ လြဲမွားေသာ အယူအဆေတြေၾကာင့္ ေနရင္းထုိင္ရင္း ကိုက္စားတတ္၊ ဖမ္းစားတတ္၊ ၿပဳစားတတ္တဲ့ နတ္ဆိုး၊နတ္ၾကမ္း၊နတ္သရမ္းကားၾကီးေတြ စာရင္းထဲသုိ႔ ထည့္သြင္းထားခံရေတာ့မည့္ အၿဖစ္မ်ိဳးသုိ႔ ကိန္းဆိုက္ေနေတာ့သည္။

ဤဥပါဒါန္ အစြဲေတြကုိ ဖယ္ရွားႏုိင္ဖို႔ဆိုတာ ကုိယ္တုိင္သတိပဌာန္တရားေတြကုိ မက်င့္ၾကံ၊မပြါးမ်ား၊ အားမထုတ္သေရႊ႕ ကာလပတ္လံုး လြယ္ကူလွမည္ မဟုတ္ေပ၊ သတိမရွိ၊ဥာဏ္မရွိေသာ ဤလူေတြအတြက္ ယံုၾကည္မွဳဆိုင္ရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ပက္သက္ၿပီး ေၿပာရမည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ဆယ္မိုး၊ဆယ္ေႏြ၊ ေမွ်ာ္ေလေလ ေ၀းရေတာ့မည့္အၿဖစ္မ်ိဳးပင္ ၿဖစ္ပါေတာ့သည္။

၅။ မသိနားမလည္ၿခင္း၊အယူလြဲမွားၿခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ကုိးကြယ္ၿခင္း။
ဘာသာေရး ဗဟုသုတ နည္းပါးရွာၾကသူေတြ၊ ကံ- ကံရဲ႔အက်ိဳးတရားမ်ားကို ဥာဏ္ၿဖင့္ ေကာင္းစြာမသက္၀င္ႏုိင္ၾကတဲ့သူေတြ မိစၦာအယူသုိ႔ ငဲ့ေစာင္းေနသူမ်ားသည္ နတ္ယံုၾကည္မွဳ၊ နတ္ကုိးကြယ္မွဳကုိ လြယ္လြယ္ကူကူ လက္ခံတတ္ၾကသည္။ မစဥ္းစား၊မဆင္ၿခင္ဘဲ ယံုၾကည္တတ္ၿခင္း သို႔မဟုတ္ စဥ္းစားၿခင္းမၿပဳေတာ့ဘဲ ယံုၾကည္လြယ္လြန္းၿခင္းသည္ အယူတိမ္းေစာင္းၿခင္း၏ အေၿခခံအေၾကာင္းတစ္ရပ္ပင္ ၿဖစ္သည္။ လြဲမွားေသာ အယူ၀ါဒတစ္ခုကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲ လက္ခံယံုၾကည္ထားၿပီဆိုလွ်င္ မွားယြင္းေသာ အၾကံအစည္ေတြ၊ မွားယြင္းေသာ အေၿပာအဆိုေတြ၊ မွားယြင္းေသာ အၿပဳအမူေတြကို ၿပဳမွားမိတတ္ၾက၍ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ ကုိကြယ္ရာမွန္ကုိ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ၿဖင့္ ဆံုးၿဖတ္ႏုိင္ဖို႔ သတိေပးစကားေတြ၊ သတိေပးစာေတြ ေၿပာခဲ့ၾက၊ေရးခဲ့ၾကရသည္။ အယူမွား၊အေတြးအေခၚမွားတစ္ခုေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာသမုိင္းတြင္ ၀မ္းနည္းလုိ႔ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ ၿဖစ္ခဲ့ရေသာ အဇာတသတ္မင္းသား၏ ၿဖစ္ရပ္သည္ ေႏွာင္းေခတ္လူတုိ႔အတြက္ သင္ခန္းစာ ယူစရာပင္။ ဆရာေဒ၀ဒတ္အေပၚ တန္ခိုးအၾကီးဆံုးပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ရယ္လုိ႔ အထင္ေရာက္ခဲ့ေသာ အဇာတသတ္မင္းသားသည္ ဆရာေဒ၀ဒတ္ကို ဘုရားတစ္ဆူပမာ အထင္မွားၿပီး ကိုးကြယ္မွားခဲ့မိလို႔ ပစၥုဳပၸန္၊သံသရာ အက်ိဳးစီးပြါးေတြ ပ်က္စီးဆံုးရွံဳးခဲ့ရသည္။ မဂ္ဖိုလ္တရားထူးေတြမွ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရသည္။
အယူလြဲမွားမွဳေတြေၾကာင့္ အက်ိဳးမဲ့ေတြကို ၿဖစ္ေစခဲ့ေသာ သာဓကေတြသည္ မ်ားလြန္းလွသည္။ ဤေနရာ၌ အထူးေၿပာလိုသည္မွာ နတ္ေတြ၊ၿဗဟၼာေတြကုိ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ပသေနမွဳသည္ တရားႏွင့္မေလွ်ာ္ညီေသာ လြဲမွားေသာအယူ၀ါဒဟု ဗုဒၶစေသာ အရိယာသူေတာ္စင္တုိ႔ အတည္ၿပဳေၿပာဆိုခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ လြဲမွားေသာ အယူ၀ါဒေၾကာင့္ ကုိယ့္အစြမ္းကိုပင္ ကုိယ္မယုံၾကည္ႏုိင္ၾကေတာ့ဘဲ ကိုယ့္လုံ႔လ၊ကိုယ့္၀ီိရိယအစြမ္းေၾကာင့္ ၿဖစ္ေပၚလာေသာ အက်ိဳးတရားေတြကိုပင္ နတ္တို႔ကေပး၍ ရခဲ့ေလသေယာင္ေယာင္ ထင္ေယာင္ထင္မွားၿဖစ္ေနၾကေသာ လူေတြက မ်ားလြန္းလွေလသည္။ ]]လူမစြမ္း နတ္မ}} ဆိုေသာ စကားပံုသည္ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ယံုၾကည္မွဳအားနည္းေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေရးသားထားခဲ့ေလသလားလုိ႔ပင္ သံသယစိတ္ေတြ ၿဖစ္ေနမိသည္။
]]လူမစြမ္း၊နတ္မ}} ဆုိေသာ စကားပံုႏွင့္ပက္သက္ၿပီး စာေရးသူ၏အၿမင္ကို ေရးသားတင္ၿပလုိပါသည္။ ဘ၀ေပးကုသုိလ္ကံ အက်ိဳးေပးနည္းမွဳေၾကာင့္ မသန္မစြမ္း(မ်က္မၿမင္၊ နားမၾကား၊ လက္-ေၿခ အဂၤါဆြံ႕ၿခင္း၊ ခ်ိဳ႔ယြင္းၿခင္း၊ စေသာ) ဒုကၡိတေလးမ်ား၏ ဘ၀ကုိ နားလည္ေပးၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ သူတုိ႔သည္ အမ်ားနည္းတူ ရွင္သန္ရပ္တည္ႏုိင္ေရးအတြက္ သူ႔ဘ၀မွာ ကြက္လပ္ေလးတစ္ခုတစ္ဖြယ္ ၿဖစ္ေနေသာ အားနည္းခ်က္တစ္ခုကို သူကိုယ္တုိင္ပဲ ၿဖည့္ဆည္းေပးရေပလိမ့္မည္။ သူ႔အတြက္ သူရဲေကာင္းလုပ္ေပးမည့္ ပုဂၢိဳလ္မွာ ေလာကတြင္ ရွိေကာင္းမွ ရွိမည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ အေၿခအေန မ်ိဳးတြင္ သူ႔အတြက္ ေရြးစရာဆို၍ တစ္လမ္းပဲ ရွိေတာ့သည္။ အဲ့ဒီလမ္းကေတာ့ သူမ်ားထက္ သာလြန္ေသာ ထူးခြ်န္မွဳတစ္ခုခု သို႔မဟုတ္ ထူးၿခားခ်က္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေတာ့ ရွိရေပေတာ့မည္။ ၿဖစ္ႏိုင္ေၿခ ရွိေနတာကေတာ့ အၿမင္သန္ခ်င္သန္၊အၾကားသန္ခ်င္သန္ စသည္ၿဖင့္ ထူးၿခားမွဳ တစ္ခုခုေတာ့ ရွိေနရေတာ့မည္။ ေနာက္ဆံုးကုန္ကုန္ေၿပာရလွ်င္ အတတ္ပညာ သို႔ အတန္းပညာ သင္ယူရာ၌လည္း အမ်ားထက္သာလြန္ေအာင္ စူးစူးစိုက္စုိက္၊ လုိလိုခ်င္ခ်င္ၿဖင့္ သင္ယူရေပေတာ့မည္။ စူးစူးစိုက္စုိက္ လုိလုိခ်င္ခ်င္ သင္ယူၿခင္းသည္ ပါရဂူေၿမာက္ တတ္ေၿမာက္ႏုိင္ၿခင္း၏ အေၾကာင္းတစ္ရပ္ပင္ ၿဖစ္သည္။ မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ ထုိသုိ႔ ၿဖစ္မွသာလွ်င္ သူတို႔၏ဘ၀ေလးသည္ တူတူတန္တန္ အမ်ားနည္းတူ ရွင္သန္ရပ္တည္ႏုိင္မည္ဆုိသည့္ အေၿဖကေတာ့ ရွင္းေနသည္။ ထုိေၾကာင့္ ထုိသုိ႔ၿပဳလုပ္ေပးၿခင္းၿဖင့္ အတတ္ပညာတစ္ခုခု ထူးထူးခြ်န္ခြ်န္ တတ္ေၿမာက္လာၿခင္းသည္ လူမစြမ္းေသာေၾကာင့္ လူစြမ္းပုိ၍ ထုတ္ၿပလုိက္ၿခင္းသာ ၿဖစ္ေၾကာင္းသိႏုိင္ပါသည္။ ကုိယ့္ကိုကုိယ္အားကိုးၿခင္းသည္ သူတစ္ပါးကုိ အားကိုၿခင္းထက္( သို႔ )တန္ခုိးရွင္တုိ႔ကုိ အားကိုၿခင္းထက္ တစ္စံုတစ္ရာကုိ ရယူႏုိင္ေရး၌ အဆရာေထာင္ပုိ၍ ေသခ်ာေၾကာင္း ကိုယ့္အစြမ္းကို ကုိယ္တိုင္အားမကုိးခ်င္သူမ်ားအတြက္ ဒုကၵိတေလးမ်ားမွ သက္ေသထူလုိက္ၿခင္းပင္ ၿဖစ္သည္။
သတိမဲ့၍ အသိဥာဏ္အားနည္းသူတုိ႔သည္ ဘုရား၊တရား၊သံဃာ ရတနာသံုးပါးတုိ႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကို သက္၀င္ ယံုၾကည္မွဳမ်ိဳးထက္ နတ္မ်ား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို သက္၀င္ယံုၾကည္ ေနမွဳမ်ားက ပိုအားေကာင္းေနတတ္ၾကသည္။ နတ္မ်ားကို ပူေဇာ္ပသလုိမွဳ ပုိမိုစိတ္အားထက္သန္ ၾကသည္။နတ္ကုိးကြယ္မွဳ၌ ဥာဏ္မယွဥ္ႏိုင္ပါက အၿပစ္မ်ားစြာ ၿဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ မိရိုးဖလာအေနၿဖင့္ မစြန္႔ႏုိင္၊မပယ္ႏုိင္၍ ကိုးကြယ္ေနရေသာ္လည္း သတိၾကီးစြာထား၍ ေလာက၊သံသရာ အၿပစ္ကင္းေအာင္ ေနတတ္ဖုိ႔ လိုပါသည္။ ဒီလုိေနတတ္ဖို႔ဆိုတာကလည္း သတိရွိမွ၊ အသိဥာဏ္ရွိမွ ၿဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းကို စိႏၲေက်ာ္သူဘြဲ႔ခံ ဦးၾသက ေကာင္းေကာင္းၾကီး သိထားၿပီးၿဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ အသိိဥာဏ္နည္းပါးသူ၊ တရားဗဟုသုတ မရွိသူတုိ႔ကုိ ေလးနက္ သိမ္ေမြ႔ေသာ စကားအသံုးအႏွဳန္းေတြႏွင့္ ေၿပာဆို၊ေရးသား၊ဆံုးမေနလွ်င္ အခ်ိန္ေတြမၾကာသင့္ဘဲ ၾကာရွည္ေနမည္ ၿဖစ္သၿဖင့္ နတ္ကုိးကြယ္မွဳနွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ေၿပာမေနေတာ့ဘဲ သူ၏ က၀ိလကၡဏသတ္ပံုက်မ္း၌ ၿပတ္ၿပတ္သားသား တုိတုိရွင္းရွင္းပဲ ေရးဖြဲ႔ခဲ့သည္။
]]မိစၦာအားလံုး၊ လႊမ္းပိတ္ဖံုး၊ ေတာင္ၿပံဳး၊ညီေနာင္နန္း}}။
နတ္ေတြအေၾကာင္းကို ေစတနာအမွန္ႏွင့္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေရးရဲေသာ သတၲိ ကိုလည္းေကာင္း၊ မိစၦာဒိဌိ အယူမွားဘက္သုိ႔ သက္ေရာက္ေနေသာ နတ္ကုိးကြယ္မွဳမ်ားကုိ ေတာ္လွန္ရဲေသာ စာဆိုရွင္၏ သတၲိကိုလည္းေကာင္း ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ၿပဳလုိက္ပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ အထူးသတိၿပဳသင့္သည္မွာ အမွားတစ္ခုကို က်ဴးလြန္မိၿပီဆုိလွ်င္ ထိုအမွားအတြက္ ဖာရ၊ေထးရ၊ေဆးရ၊ေၾကာရ ႏွင့္ အမွားသံသရာေတြ လည္ေနတတ္သည္။ ထုိေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေကာင္းတစ္ေယာက္ ၿဖစ္လုိသူတုိ႔အတြက္ အမွားသံသရာေတြ မလည္ရေလေအာင္ သတိတရား လက္ကုိင္ထားၿပီး ဗုဒၶဓမၼႏွင့္ေလ်ာ္ညီေသာ အက်င့္တရားတို႔ၿဖင့္ လမ္းမွန္၊လမ္းမွားတုိ႔ကုိ ကုိယ္ပိုင္ဥာဏ္ၿဖင့္ ခြဲၿခားသိလွ်က္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အယူမွားတြင္းသို႔ မက်ေရာက္ၾကရေလေအာင္ ထိန္းသိ္န္းကာကြယ္ေရွာက္နုိင္ၾကပါေစ။

( ကိုေမာင္စိုင္း ျပန္ေရးေပးတာ…ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးရွိပါတယ္ )

တရားစစ္ ၊ တရားမွန္ နဲ႔ ခ်မ္းသာၾကပါေစ
ေနလင္း

0 comments:

Post a Comment